Quick Contact
×

Let us contact you!

Děkujeme, že jste nás kontaktovali. Hned se vám ozveme.

or

Navštivte podstránku CENNÍK A KONTAKTY

×

Jak lidé čtou online články a jejich obsah

Červenec 15, 2019

Osm let – osm sekund. Co to ve skutečnosti znamená? Lidé potřebují obsah, který se dá co nejjednodušší konzumovat a na to, aby udržel jejich pozornost musí být zajímavý a poutavý. Rozsah pozornosti běžného uživatele internetu v roce 2018 je v průměru 8 sekund. Je to pokles oproti roku 2000 kdy průměrný rozsah pozornosti činil 12 sekund.

Pozornost uživatelů ovlivňuje vizuální vzhled webových stránek, můžeme to charakterizovat i jako první dojem. Až 55% webových stránek na které si uživatelé dívali, neudržely jejich pozornost více než 15 sekund, přičemž pozornost více přitahuje obsah, který se nachází na levé polovině webové stránky.

Náš čas na internetu

Pozornost uživatelů ovlivňuje vizuální vzhled webových stránek, můžeme to charakterizovat i jako první dojem. Až 55% webových stránek na které si uživatelé dívali, neudržely jejich pozornost méně než 15 sekund, přičemž pozornost více přitahuje obsah, který se nachází na levé polovině webové stránky. Čas, který trávíme na internetu při prohlížení stránek více věnujeme levé polovině obsahu jako té pravé. Až 69% času uživatelé prohlížejí obsah, který se nachází na levé stravě a jen 30% času je věnování pravé polovině. Pokud trávíte na internetové stránce více než 15 sekund, máte o 25% větší pravděpodobnost, oproti uživatelům, kteří prohlížejí stránky méně než 10 sekund, že si zapamatujete a vzpomenete si na značku firmy která byla v daném článku uvedena.

Co se týče času stráveného na internetu a získáváním informací z webových stránek tak 80% tohoto času představuje pohled na informace, které se nacházejí v horní části stránky. V případě že uživatel začne scrollovat a stránku posune níže, jeho pozornost klesá již na 20%.

Novinové zprávy a fakty

Pokud si myslíte, že uživatelé, kteří čtou články rychleji, se vícekrát vracejí na stránku, není to pravda. Uživatel, kterému trvá přečtení článku 3 minuty se vrátí dvakrát častěji než uživatel, který článek přečetl za jednu minutu. Čtenáři, kteří hledají informace, novinky nebo aktuality online v průměru přečtou pouze 20% textu a pouze 10-20 % čtenářů se dostane na konec daného článku. 

 Budete možná překvapeni, ale pokud Vám řekneme, že krátké novinové zprávy mají menší úspěšnost než ty rozsáhlejší. Novinové zprávy, které obsahovaly tisíc a více slov, zaujaly lépe než ty krátké. Čas zaujetí a pozornosti při dlouhých zprávách představuje téměř 2 minuty (123 sekund). Je to 2x větší pozornost, jako uživatele, který čtou krátké zprávy, tak ty jejich zaujaly jen po dobu 57 sekund. Zákazníci, kteří se vracejí čtou v průměrů 277 sekund ve srovnání s 123 sekundami ostatních návštěvníků. 

 Jak lidé čtou obsah článků? Název článku přečte přibližně 97% uživatelů, o 1% více uživatelů si přečte i podtitul článku, pokud se v článku nachází obrázek s podtitulem, získá si pozornost 91% uživatelů a více než polovina uživatelů, přesněji 60% prohlíží obsah spíš než čtu.

Sdílejte to na sociálních médiích