RYCHLÝ KONTAKT
×

Let us contact you!

Děkujeme, že jste nás kontaktovali. Hned se vám ozveme.

or

Navštivte podstránku CENNÍK A KONTAKTY

×

Nástup digitálních asistentů

Červenec 25, 2019

Potenciál virtuálních asistentů je stále větší. Předpokládá se, že do roku 2021 bude virtuálního asistenta po celém světě využívat 1,8 miliardy lidí. Pokud si vezmeme odhadovanou velikost trhu digitálních asistentů celosvětově v roce 2017 byla 3 miliardy USD a do roku 2021 by nárůst měl činit až 15.79 miliardy USD. Proč lidé vyhledávají virtuálních asistentů a jaké jsou důvody jejich používání?

Více než polovina (54 %) uživatelů se shodla, že s digitálním asistentem je jejich život jednodušší a 31 % uvedlo, že jsou součástí jejich každodenního života. Další z důvodů, který uvedlo 65 % lidí je jejich mnoho různých použití. Na druhé straně jsou i uživatelé – 50 %, kteří si myslí, že některý lidi digitálních osobních asistentů využívají až příliš často

V jakých nejlepších situacích chtějí uživatelé, aby jim virtuální asistent pomohl a kdy  by ho používali?

  • 52 % uživatelů by ho využívalo k přehrávání hudby nebo rádia
  • 51 % aby dostali informace o předpovědi počasí
  • 50 % uživatelů by chtěli dostávat výsledky vyhledávání
  • 43 % aby jim asistent připomněl osobní schůzky
  • 37 % číst e-maily nebo zprávy
  • 37 % by chtělo dostávat informovat o dopravě
  • 28 % by pomocí digitálního asistenta objednávali zboží
  • 27 % by chtělo dostávat sportovní výsledky
  • 19 % zavolat taxík
  • 2 % jiné

Hlavní důvody, které uvedli uživatelé digitálních hlasových asistentů je hned několik. 55 % vidí výhodu v tom, že přístroj mohu použít a ruce sú volné, pro 23 % uživatelů je to zábava, o 1 % méně uživatelů uvedlo, že mluvení jazyk je přirozenější než psaní a 14 % vidí výhodu tohoto asistenta pro děti, pro které je toto užívání jednodušší.

Kde jsou digitální hlasoví asistenti využívány?

Je to hlavně Siri (45 %), Google Now (33 %), Cortana (27 %), ale i Amazon Echo (10 %), Samsung S Voice (5 %) a BlackBerry Assistant (4 %). Zajímavostí je, že až 62 % z lidí, kteří pravidelně používají asistenta, který je aktivován hlasem tvrdí, že je velká pravděpodobnost, že koupí v průběhu dalšího měsíce něco s jeho pomocí. Představme si top kategorie produktů nebo služeb, o které mají uživatelé zájem pomocí nákupu přes digitálního asistenta: 54% objednávání jídla, 52% elektronika, 46% oblečení, 45% potraviny a nápoje, 45% osobní péče, 44% bankovnictví, 41% bytové doplňky 

Digitální virtuální asistent nemusí být pouze mobilní telefon. Majitelé, kteří vlastní inteligentní reproduktory by chtěli pomocí nich dostávat informace o obchodech, prodeji a propagačních akčních značkách, až 52 % uživatelů by mělo právě o tyto služby zájem. Naopak 42 % uživatelů těchto reproduktorů chtějí slyšet o blížících se událostech, aktivitách, které jsou spojeny s jejich oblíbenými značkami.

Digitální virtuální asistent se stane brzy součástí nás všech.

Sdílejte to na sociálních médiích